Khamis, 28 Mac 2024
18 Ramadan 1445
  • English (United Kingdom)
biruhijauemasmerah

 

 

Ketua Komunikasi Korporat

Puan Diyana binti Hassim
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

 

Mengurus dan menyelaras program komunikasi korporat, pengurusan media dan publisiti serta perhubungan pelanggan JPA.


  1. Bertindak sebagai penyelaras dalam penyampaian dan penyaluran maklumat di peringkat jabatan, nasional dan global;
  2. Merancang dan melaksanakan strategi pemerkasaan imej korporat JPA melalui pelaksanaan aktiviti turun padang dan hebahan di medium komunikasi JPA;
  3. Menyelaras persiapan majlis taklimat, logistik dan aturan lawatan bagi tetamu Jabatan dari dalam negara bersama bahagian berkaitan;
  4. Menyelaras dan mendokumentasikan bahan maklumat bagi program dan aktiviti serta majlis rasmi jabatan melalui penerbitan bahan cetakan seperti buletin, laporan tahunan, brosur dan liputan bergambar bagi tujuan hebahan;
  5. Menyelaras dan mengemaskini kandungan portal JPA; dan
  6. Mengurus dan memantau kandungan digital di Information Board dan Smart Intelligent Panel di JPA.

  1. Bertindak sebagai penyelaras dalam urusan penyampaian perkhidmatan dan perhubungan pelanggan JPA;
  2. Mengurus dan mengendalikan pengoperasian Kaunter JPA4U;
  3. Mengurus dan menyelaraskan aduan, pertanyaan dan cadangan yang diterima oleh JPA melalui SISPAA, MyGCC dan saluran komunikasi JPA;
  4. Merancang dan melaksanakan program e-Pelanggan JPA (Hari Bertemu Pelanggan Secara Maya);
  5. Merancang dan melaksanakan Kajian Kepuasan Pelanggan Luaran JPA secara tahunan; dan
  6. Menyelaras dan memantau pencapaian Piagam Pelanggan JPA bersama-sama Bahagian/Unit.

  1. Bertindak sebagai penyelaras dalam pelaksanaan pelan media berhubung publisiti dan promosi bagi dasar dan aktiviti Jabatan melalui platform media massa dan media baharu untuk tujuan penyampaian maklumat perkhidmatan JPA;
  2. Melaksanakan pemantauan liputan berita mengenai Jabatan dan perkhidmatan awam amnya;
  3. Menyelaras dan mengurus pertanyaan dan maklum balas media berkaitan isu-isu semasa Jabatan;
  4. Menguruskan dan memantau kandungan media sosial Jabatan bagi memastikan maklumat dikemas kini dengan bahan informasi terkini;
  5. Menyelaras dan menguruskan pelaksanaan aktiviti pameran Jabatan; dan
  6. Merancang aktiviti perhubungan awam dan pengurusan media bagi meningkatkan jaringan kolaborasi strategik bersama pihak media.