Bil. | Isu | Penyelesaian |
---|---|---|
1. | Sistem Tempahan Kederaan Jabatan |
• Cadangan penambahbaikan Sistem Tempahan Kenderaan akan diambil kira di dalam pembangunan sistem baharu yang akan dilaksanakan mulai tahun ini dengan kerjasama BDTM. |
2. | Van Dan Bas Jabatan | • Dua (2) buah unit van telah diperolehi pada November 2023. • Perolehan bas sedang dalam proses perolehan untuk tahun 2024. |
3. | Pemandu Jpa Di Kompleks Jpm |
• Pemandu JPA yang mengambil pegawai BPTA di Kompleks JPM dihalang daripada memasuki kompleks berkenaan dan diminta untuk mengambil pas keselamatan di pondok keselamatan. • Unit Keselamatan telah berhubung dengan pihak JPM berhubung perkara ini bagi memudahkan laluan pemandu JPA. |
4. | Kerosakan Peralatan Komputer Pegawai | • Pegawai Tadbir setiap Bahagian diminta untuk mengenal pasti keperluan komputer setiap pegawai. Adalah dijangkakan komputer baharu akan diperolehi pada penghujung tahun ini. |
5. | Panggilan Telefon Dari MyGCC |
• Pihak UKK telah memohon tindakan daripada pihak Bahagian Digital dan Teknologi Makluman untuk menyalurkan senarai direktori JPA terkini kepada Unit Komunikasi Korporat melalui emel pada 22 Ogos 2023. |
6. | Menyusun Semula Pelan Lantai Lobi Blok C2 |
• Pelan lantai lobi blok C2 telah disusun semula mengikut kesesuaian. Kedudukan kaunter polis bantuan telah diubah mengikut susun atur yang disarankan bermula November 2024. |
7. | Ucapan Penghargaan Kepada Jpa Dalam Membudayakan Pembelajaran Sepanjang Hayat |
• BKP, JPA telah membentangkan tiga (3) anugerah khas baharu untuk warga JPA dalam Mesyuarat Pengurusan Tertinggi pada 24 Oktober 2024. Tiga (3) anugerah khas baharu adalah seperti berikut:
|
8. | Kemudahan Penginapan Untuk Pemandu Yang Bertugas Di Luar Pejabat |
• Perkara ini disyorkan untuk dimaklumkan di dalam Mesyuarat Pengurusan Tertinggi bagi memastikan Pengarah-Pengarah Bahagian mengambil cakna perihal kebajikan pemandu Jabatan. |
9. | Laluan Jualan PUSPANITA |
• PUSPANITA Cawangan Kecil JPA (PCK JPA) sedang meneliti cadangan penyusunan semula gerai / lokasi tapak jualan dengan mengambil kira maklum balas daripada wakil penjual dan juga pelanggan. Pada masa ini, tapak jualan telah dialihkan daripada perkarangan blok C1 dan C2 ke Dataran Kompleks C sehingga akhir Disember 2024 memandangkan kerja-kerja mengecat bangunan blok C1 dan C2 sedang dijalankan. |
10. | Penyelenggaraan Peralatan Pejabat Dan Pembaikpulihan Perabot Aset Alih |
• Kerja-kerja pembaikan stor telah selesai dilaksanakan melibatkan pembersihan kulat pada 15 Disember 2023 dan 22 Mac 2024, kerja mengecat pada 23 Mac 2024 dan penukaran siling pada 27-28 April 2024. Selain itu, sebanyak tujuh (7) set sofa sedia ada telah dibuat penyelenggaraan pada tahun 2024. |